Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

10 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ






Αγαπητοί φίλοι ,συνεργάτες ,συνάδελφοι ,

Μέχρι τώρα περιοριζόμουν στην παρουσίαση έπειτα από προσωπική επιλογή ειδήσεων γύρω από τα τουριστικά δρώμενα
Ήρθε η ώρα έπειτα από πολύ καιρό να εκφραστώ και εγώ με την σειρά μου μέσα από το blog μου για να συμβάλλω στην αναβάθμιση του κλάδου μας .
Αναμφίβολα ο κλάδος μας περνάει κρίση, όμως δεν πρέπει να καλλιεργούμε κλίμα πανικού παρά μόνο να κοιτάμε να δημιουργούμε τις κατάλληλες συνθήκες για επιβίωση και ανάπτυξη προσαρμόζοντας τα εργαλεία που έχουμε όπως έδρα , διαθέσιμο κεφάλαιο, εργασία και επιχειρηματικότητα δίνοντας ώθηση στην επιχείρηση μας ώστε να βρεθεί σε ευνοϊκότερη θέση όταν η αγορά ανακάμψει.

Προτείνω λοιπόν σήμερα σε σας 10 κορυφαίες συμβουλές που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας να επιβιώσει και ακόμα πρωταγωνιστήσει εν μέσω της βαθειάς κρίσης:

1. Διατηρείτε ανοικτή συνεχόμενη επικοινωνία με τους υπαλλήλους σας και ζητήστε τη γνώμη τους η ακόμα και την στήριξη τους Όταν μοιράζεστε τις καθημερινές επιχειρηματικές δυσκολίες με τους υπαλλήλους σας, εκείνοι μπορούν να κινητοποιηθούν γύρω από τον επιδιωκόμενο κοινό στόχο και να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τά στεγανά πού και πώς μπορεί να γίνουν περικοπές δαπανών η αλλαγές στρατηγικής και πολιτικής προς όφελος της επιχείρησης βλέποντας τα δρώμενα από διαφορετική οπτική γωνία .

2. Δώστε μεγάλη βαρύτητα στο website και στο διαδίκτυο Kάντε ένα εργαλείο παρουσίασης και προώθησης απλό, ευέλικτο, δυναμικό λειτουργικό με σωστή δομή και περιεχόμενο.
Μην αρκείστε όμως μόνο στην κατασκευή του αλλά συνεχίστε μέσω ειδικών e-marketers
( των οποίων ακόμα η αξία δεν αναγνωρίζεται στην ελληνική πραγματικότητα )να διεκδικείτε συνεχή παρουσίαση στο διαδίκτυο μέσω των μηχανών αναζήτησης και να κάνετε άγρα πελατών με τεράστια ευκολία στην ελληνική και παγκόσμια αγορά ,διευρύνοντας τους ορίζοντες της επιχείρησης στην ελληνική και διεθνή αγορά
Αυξήστε το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση μέσω διαδικτύου εκμεταλλευόμενοι το μηδενικό κόστος
Είτε το πιστεύετε είτε όχι, αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να αποκτήσετε μια ενεργή παρουσία στην παγκόσμια αγορά αναπροσαρμόζοντας την στρατηγική της εταιρείας με βάση το διαδίκτυο, η συνεχής δραστηριότητα για τη διάδοση της επωνυμίας σας και τη δημιουργία ζήτησης για το προϊόν ή την υπηρεσία σας στην αγορά αποτελούν στην πραγματικότητα ευκαιρία σε περίοδο ύφεσης
Πραγματικά το internet ήταν μια επανάσταση ένα μέσο που νομίζουμε ότι μειώνει τις δραστηριότητες μας μειώνοντας τον πελατειακό μας όγκο
Από την άλλη μας διευκολύνει σαν επαγγελματίες να αγοράζουμε και να πουλάμε προϊόντα και υπηρεσίες από όλο τον κόσμο εκτελώντας τα πάντα σε χρόνο μηδέν .
Εδώ λοιπόν είναι το κλειδί ,βρείτε τους κατάλληλους που θα μπορέσουν με αυτό να ανοίξουν την πόρτα της επιτυχίας κερδίζοντας και μπαίνοντας σε αγορές που διαφορετικά δεν θα μπορουσατε να προσεγγίσετε ,ξεχάστε την πελατειακή αγορά η οποία έγινε πλέον παγκόσμια

3. Ελέγχετε τις ταμειακές σας ροές. Η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος των ταμειακών ροών είναι θεμελιώδης για τη σταθερή επιτυχία της επιχείρησής σας. Η πιστή τήρηση των budget σήμερα είναι ευαγγέλιο για την επιτυχία της επιχείρησης .
Η συνεχής παρακολούθηση σας βοηθάει να προσαρμόζετε τα οικονομικά κατάλληλα και σας βοηθάει ώστε να αυτοσυγκρατειστε σε ασκοπες σπατάλες που δεν είναι των καιρών που διανύουμε .

4. Διευρύνετε τη βάση των προμηθευτών σας μη βασίζεστε παραδοσιακά μόνο σε έναν προμηθευτή. Αν διασφαλίσετε ότι η επιχείρησή σας δεν εξαρτάται από έναν ή δύο βασικούς προμηθευτές, αυτό συνεπάγεται ότι αν εκείνοι αποτύχουν, δεν θα σας συμπαρασύρουν στην καταστροφή.
Επαναδιαπραγματευθείτε με τους προμηθευτές σας. Η μείωση των εξόδων των προμηθευτών θα σας προσφέρει μακροπρόθεσμο όφελος και μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους. Εάν δεν έχετε διαθέσιμα μετρητά, μπορείτε να παρατείνετε την ημερομηνία πληρωμής, αποφεύγοντας έτσι το δανεισμό χρημάτων για την εξόφληση των προμηθευτών.
Αν πάλι έχετε μετρητά, διαπραγματευτείτε μια έκπτωση για την έγκαιρη εξόφληση.

5. Αξιολογήστε προσεκτικά τις ανάγκες της εταιρείας σας σε προσωπικό. Παρότι η μείωση του πλεονάζοντος προσωπικού είναι μερικές φορές δυσάρεστη, εντούτοις προσφέρει άμεση εξοικονόμηση κόστους. Μην αφήσετε όμως την μείωση προσωπικού να επηρεάσει τα επίπεδα εξυπηρέτησης των πελατών σας. Ορισμένες λειτουργίες της επιχείρησης είναι δυνατόν να ανατεθούν εξωτερικά σε ανεξάρτητους αναδόχους ή σε υπεργολαβικά γραφεία.

6. Οικοδομήστε σχέσεις αμοιβαίας συμπάθειας κατανόησης και εμπιστοσύνης με τους πελάτες με κατάλληλα λογισμικά (software) Όπως προγράμματα για συχνούς/πιστούς πελάτες με προγράμματα επιβράβευσης πελατών (loyalty marketing programs στα ελληνικά προγράμματα επιβράβευσης πελατών ) όπως αυτά που δουλεύουν supermarket, βενζινάδικα, ξενοδοχεία ,αεροπορικές εταιρείες κ.α.

Ελάτε πιο κοντά στους πελάτες σας και κατανοείστε τις απαιτήσεις τους. Δημιουργήστε ερωτηματολόγια για να σας βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Η αγορά αλλάζει συνεχώς, οπότε πρέπει να είστε συνεχώς σε εγρήγορση.
Επικεντρώστε την προσοχή σας στη βάση των υφιστάμενων πελατών σας. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να καταστήσετε ως άμεση προτεραιότητά σας τους πελάτες που ήδη έχετε. Το κόστος προσέλκυσης νέων πελατών είναι σημαντικά υψηλότερο από τη διεύρυνση της υφιστάμενης πελατειακής σας βάσης, ενώ αν προνοήσετε για την αγορά ευρεσιτεχνιών, θα έχετε τη δυνατότητα να λανσάρετε ειδικές προσφορές που θα ενθαρρύνουν την αφοσίωση των πελατών σας και τη διαρκή δαπάνη χρημάτων προς όφελος της επιχείρησής σας.

7. Επένδυση σε νέες τεχνολογίες για τη μείωση του κόστους και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Η επένδυση στις κατάλληλες τεχνολογίες μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά, να περικόψει έξοδα, να βελτιώσει τα επίπεδα ικανοποίησης των πελατών σας και να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό. Οι τεχνολογίες που επιτρέπουν την ομαλή συνεργασία μεταξύ εργαζομένων, συνεργατών και πελατών αποτελούν σίγουρο τρόπο τόνωσης της αποδοτικότητας και μείωσης των εξόδων.

8. Επαναδιαπραγμάτευση δανείων ,ενοικίων και οφειλών από τρίτους προς την επιχείρηση μας .Τις μέρες που διανύουμε είναι πολύ επίκαιρη η ζήτηση μείωσης του ενοικίου των εγκαταστάσεων μας για συγκεκριμένη περίοδο έως 30% έχει ωριμάσει η ιδέα προς αυτή την κατεύθυνση,
Όσοι έχουν πάρει δάνεια να κινηθούν προς επαναδιαπραγμάτευση του επιτοκίου και των όρων του δανείου συζητώντας με την τράπεζα χορηγό η μεταφέροντας το δάνειο σε άλλη τράπεζα ανταγωνίστρια με καλύτερους όρους ,μην ξεχνάτε ότι ζούμε σε μία άκρως ανταγωνιστική κοινωνία εκμεταλλευτείτε το τώρα που ξένοι τραπεζικοί παίκτες μπαίνουν στην ελληνική αγορά
Συνιστώ επίσης τον δανεισμό μέσω ΤΕΜΠΕ με πολύ χαμηλό επιτόκιο για κλείσιμο προηγούμενων δανείων με ακριβό επιτόκιο (διαφορά επιτοκίου περίπου 5%)

9. Συγχωνεύσεις –κοινοπραξίες έργου –συνενώσεις –συνεταιρισμοί
Η έκφραση ισχύς εν τη ενώσει ήταν πάντα επίκαιρη ,πόσο μάλλον τώρα ,βέβαια στην ελληνική εγωιστική επιχειρηματικότητα όλοι θέλουν να είναι οι πρώτοι κα όλοι νομίζουμε ότι συμβάλλουμε περισσότερο από τους άλλους και αν εμείς λείψουμε υπάρχει η αυτοκαταστροφή ,δυστυχώς δεν μάθαμε ποτέ σαν έλληνες να λειτουργούμε σαν ομάδα και όλοι να έχουν εξίσου το τίμημα της νίκης η της ήττας ,
Να όμως τώρα που ήρθε η στιγμή να ξεπεράσουμε αυτό το σύνδρομο ,με συνομιλίες ,φόρουμ ,workshops πρέπει να ωριμάσει η ιδέα της συνένωσης κάτω από κοινό στόχο με κοινά ενδιαφέροντα και με απόλυτη συνεννόηση.
Η δυσκολία βρίσκεται στην φόρμουλα συνεργασίας η οποία θα βρεθεί έπειτα από πολλές διεργασίες παρακολουθώντας την ιστορική πορεία ανάλογων περιπτώσεων ως case studies για να μην επαναληφτούν τα ίδια λάθη .

10. Να συμμετέχετε σαν επιχείρηση σε προγράμματα συνεχιζόμενης κατάρτισης Σε εξειδικευμένες θεματικές ενότητες με την προτροπή των υπαλλήλων σας σε συμμετοχή σε αυτά
Είναι σίγουρο ότι θα προσκομίσουν οφέλη και δεξιότητες ικανές να ωφελήσουν την αποδοτικότητα τους συμβάλλοντας στην ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης .
Μην ξεχνάτε ότι η γνώση είναι χρήμα η μεταφράζεται σε χρήμα και εφόσον οι φορείς του κράτους και η Ε.Ε χρηματοδοτεί την δια βίου συνεχή επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση καλό είναι να συμμετάσχουμε σε αυτήν είτε είμαστε υπάλληλοι ,στελέχη η διευθυντές η ιδιοκτήτες της επιχείρησης επιλέγοντας εξειδικευμένες θεματικές ενότητες (χρήση νέων τεχνολογιών στις επιχειρήσεις ,διαδικτυακό marketing ,yield management ,κατάστρωση επιχειρηματικών πλάνων ,νέες τεχνικές marketing ,νέες τεχνικές ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας κ. α

ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΚΡΙΘΑΡΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
ιδιοκτήτης ALEXANDER travel